Eerste surf les!

27 oktober 2012 - Spot X, Australië

Het is half 6 en wij liggen alle 4 nog heerlijk te dromen als er ineens iemand de deur open doet en om het hoekje kijkt.. “sorry.. im here to wake you up” volledig in shok springen we allemaal ons bed uit.. *aha.. ze hebben hier dus een wake-up service.. * eenmaal bijgekomen is het tijd voor het ontbijt.. (heerijke geroosterde broodjes en pindakaas met jam!) na een heerlijk ontbijt en een korte goede morgen babbel moeten we om 7 uur in bikini klaar staan voor onze eerste surf les..

we komen aan in de academy (een open plek waar een paar tafels staan en wetsuits aan de muur hangen) we pakken allemaal een wetsuit en ja hoor die van mij heeft een enorm gat op de rug.. * heb ik weer * na een flinke worsteling heb ik eindelijk dat verdomde pak aan en heb ik nog even wat tijd over om naar de worstel partijen van de andere mensen te kijken.. en als dan eindelijk iedereen zo ver is en de pakken aan heeft kreigen we een korte uitleg over surfen, stromingen en golfen en na al deze droge stof over het water is het dan eindelijk tijd om naar het strand te gaan..

iedereen krijgt een surfplank aangegeven en loopt het strand op * zo een plank is best zwaar trouwens gelukkig is het niet zo ver* eenmaal op het strand krijgen we eerst nog een lesje op het droge om te leren hoe je dat nou doet.. opstaan op zo een plank.. het is best grappig en op het land is het nog best makkelijk ook.. al snel hoppen we zo die plank op... tijd om het water te trotseren..

met alle theorie en de oefening op het land rennen we vol zelfvertrouwen de golfen in.. * ja die golfen hier zijn hoog!* als de eerste golf besluit om boven mijn hooft neer te storten weet ik niet meer zeker of ik het nog wel zo leuk vind.. maar even door zetten en proberen om een golfje te pakken.. mijn eerste poging is een groot drama.. ik word overrompeld door de golf maar blijf op mijn plank liggen alleen als ik probeer op te staan raak ik mijn balans kwijt en van ik achterover in het water.. met de kracht van de golf spoel ik nog even verder het stand op en als ik boven kom weet ik even niet meer waar ik ben.. * voor mijn volgende poging toch maar even bij een van de instructeurs gaan staan* als ik om kijk om rianne te zoeken schiet mijn humeur weer de lucht in hahahahahahahahah nee ook rianne bakt er niets van en ik zie haar vol naar beneden storten.. ook zei kijkt een beetje verdwaast als ze weer boven water komt.. hihi mijn volgende poging gaat al een stuk beter.. ik zoek een van de instructeurs op die mij een zetje geeft op een golf en dan vanaf een afstandje aanwijzingen probeert te schreeuwen (die ik natuurlijk niet hoor) maar tot mijn grote verbazing lukt het mij om op te staan en ben ik daad werkelijk aan het surfen yyeeeeeewwwww!!!!!!! zo blij als ik ben let ik niet op mijn balans en val ik weer in het water gelukkig spoel ik nu niet zo ver weg en als ik boven kom denk ik * ja dit gaan we nog een keer doen!!* en vol overtuiging stort ik me weer op de golfen..

dit hele worstelen met golfen gaat nog eventjes door.. ik ben een kleine 6 keer in een soort wasmachine beland en 8 keer bijna verdronken maar het is me gelukkig ook gelukt om een paar keer op te staan.. en als we dan om 11 uur uit het water worden gehaald ben ik helemaal kapot en heb ik enorme honger.. LUNCHTIJD!!!!

even lekker wat eten en een beetje bijkomen en uitrusten want ja ja om 2 uur vanmiddag mogen we weer!! en de 2de les gaat het al een stuk beter.. ik sta al wat vaker op en durf wat dieper het water in te gaan om wat grotere golfen op te zoeken.. ik heb het prima naar me zin samen met lauren die het net als mij vrij snel op pakt allemaal.. in onze lol letten we niet zo goed op en belanden we precies daar in het water waar alle golfen breken.. * ja boven op mijn hoofd* hoe we het doen weet ik niet maar we weten stand te houden en als rianne ineens naast ons op duikt besluiten we er een party wave van te maken.. gezellig met zijn alle op 1 golf surfen kijken wie het verst komt!.. we draaien ons om en voor we het weten komt er een gigantische golf die besluit om boven op ons neer te storten.. voor ik het door heb glij ik van mijn plank en word een keer of 60 in de ronte geslingerd.. ik weet even niet meer wat onder en boven is tot ik de bodem voel en op sta.. als ik happend naar lucht boven water kom zie ik dat lauren en rianne naast mij ook boven water kruipen en blijkt dat weer bijna op het strand liggen.. *woow * buiten adem besluiten we om toch maar niet meer zo ver het water in te gaan en gaan we vol goede moet weer verder met surfen.. in mijn overmoedige bui maak ik nog een paar flinke nose dives en stort ik nog een paar keer neer.. maar aan het einde van de les ben ik helemaal voldaan en kijk ik uit naar de rest van de lessen..

1. Peter Schenk:
    27 november 2012
    Ondertussen staat bij je laatste verhalen dat Peet ze allemaal leuk vindt, maar ik heb ze gelezen, hartelijk om gelachen en alle vind ik leuk aan gevinkt. Ik wacht met geduld op de rest.

Groetjes, Karla