Surf camp! yeeeeww!!!!

26 oktober 2012 - Spot X, Australië

na onze iets te lange busrit komen we aan in spot-X het kleine bungalow/camping paradijs waar wij de komende 5 dagen zonder telefoon, laptop, en andere technologie of contact met de buitenwereld zullen verblijven.. het is inmiddels 5 uur en we krijgen nog even snel een rondleiding over het terrein om vervolgens super snel in kamers te worden ingedeeld want het eten is bijna klaar en je wil hier niet als laatste aankomen bij het avond eten!

Vol verwachting leggen we onze tassen in onze eigen kleine prive cabin.. (een soort zee container met 2 stapelbedden en een toilet en douche verstopt achter een gordijntje) ik vind het helemaal geweldig.. een eigen hutje samen met rianne, dina en onze nieuwe canadese roomie lauren.. het word ook alleen maar beter als tijdens het avond eten (wat trouwens het lekkerste avond eten is sinds we in aussie zijn) blijkt dat we een van de weinige zijn die niet in een grote kamer slapen (meer dan 8 man) en ook nog eens een prive toilet en douche hebben! Even vergeten we dat de douche en wc achter een gordijntje zitten en genieten we er van dat wij wel weer verwend worden met een heerlijk maaltijd en de luxe van een prive cabin!

Deze roze wolk blijft helaas niet lang hangen want na het eten is het toch echt tijd voor het eerste toilet rondje.. vol van het eten en blij met onze prive ruimte lopen we terug naar onze cabin.. tijd om de bedjes op te maken en piama's klaar te leggen! En natuurlijk even een plasje doen.. (had je hem al? Toilet achter gordijntje?) lief als ik ben * wetende wat er komen gaat* vraag ik nog even of een van de meiden nog moet plassen en als iedereen is geweest sla ik mijn slag.. ik duik achter het gordijntje en ga er even lekker voor zitten.. het handige van zo een gordijntje is dat je gewoon lekker kan door kletsen en je tijd kan nemen zonder je verhaal te hoeven onderbreken.. het nadeel is (kan je het al raden) dat de meiden het natuurlijk leuk vinden om achter het gordijtje te kijken als je dat niet wil.. en hoe hard ik ook (alla kevin) riep “NIET KIJKEN!!” ze keken toch wel.. gelukkig lukte het mij om binnen nog geen 2 min de meiden weg te jagen door de cabin te vullen met mijn naar rozen ruikende poepjes.. en al snel heb ik eindelijk weer een heerlijk momentje voor mezelf!

Als ik klaar ben besluit ik om even op onderzoek uit te gaan over het kamp *eens kijken wat er allemaal te beleven is hier.. * gelukkig is het kamp niet heel groot en kan je niet verdwalen en als ik klein stukje heb gelopen kom ik rianne tegen.. “saf... ja?... wil jij alcohol vanavond?.... JA!.... dan moeten we snel de portemonnee halen en dan kunnen we met het busje naar the bottle shop!” en met deze woorden rennen we terug naar de cabin (goddank de geur is al bijna weg) snel pakken we geld en gaan met een paar mensen mee naar the bottle shop..

na weer even wennen omdat we aan de verkeerde kant van de weg rijden komen we aan bij the bottle shop.. we rijden een tunnel van alcohol in en kijken verwondert om ons heen.. overal waar we kijken staat drank.. maar dat geeft niet wij hebben een missie.. we zijn op zoek naar wijn in een doos! (we hebben ons in nederland laten vertellen dat wijn in een doos het goedkoopst is en dat je er heel veel leuke dingen mee kan doen) na een kleine ronde door deze bijzondere winkel komen we al gouw aan bij de dozen wijn.. eens even kijken wat ze allemaal hebben.. rood, wit, droog, fruitig... na een kleine discussie besluiten we 2 dozen mee te nemen om te proeven welke het lekkerst is en tevreden rijden we met onze alcohol terug naar het camp..

terug komend bij spot-x zien we dat bijna iedereen bij het kampvuur zit.. *zucht ik heb echt geen zin in drukte na zo een lange dag in de bus zitten * een beetje beteuterd kijk ik rianne aan en opeer om gezellig met zijn 2e een spelletje tricktrack te gaan spelen.. tot mijn grote geluk is rianne het helemaal met mij eens.. we zonderen ons even af van de groep met onze wijn in een doos en een spelletje.. als we eenmaal lekker zitten is het tijd om onze nieuwe aanwinsten te proeven.. GADVERDAMME!!!!!! WAT EEN SMERIGE BENDE IS DIT!!!! we kunnen onze eerste slok met moeite binnen houden maar zijn het er helemaal over eens dat beide dozen echt niet lekker zijn.. * shit.. en nu * om ons humeur een beetje op peil te houden proberen we ons te concentreren op het spelletje en met dicht geknepen neus drinken we ons glas leeg..

niet veel later komt er een jonge vorbij lopen en die ziet tot zijn schrik dat wij RODE wijn uit een doos drinken.. snel verteld hij ons dat het 1 geen wijn in een doos maar goon heet en 2 je geen rode maar witte wijn moet nemen.. iets wat fruity lexia heet.. (de enige wijn uit een doos die wel te drinken is) met deze wetenschap drinke we nog een glaasje van onze smerige goon (hij moet toch op) en maken we ons spelletje af en vermoeid gaan we naar bed..